Sunday, September 8, 2013

Brushie Brushie

Dnes som tu s jednoduchým návodom. Poviem vám, ako si umyť štetce!

Neviem, či je tu aj niekto ďalší taký zemiak ako ja, ale mojim odvekým nepriateľom sú štetce. Vlastne máme spolu taký love-hate vzťah. Milujem ich, keď sú nové, krásne, čisté, keď nájdem taký, s ktorým sa mi dobre pracuje a najradšej by som ho už nikdy nepustila z ruky. Nenávidím ich, keď ich zabudnem vytiahnuť z vody, popraská im rúčka a ja si pripadám ako monštrum, že som ich tak znetvorila. Ešte viac ich nenávidím, keď ich zabudnem dať do vody, nechám na nich zaschnúť poriadnu vrstvu farby ( odporúčam na to hlavne akryl) zo jeden, dva dni a potom s nimi môžem akurát tak hrať šípky alebo niekoho dobodať, pretože sú tvrdé ako kameň. Takýchto štetcov som mala už niekoľko, tak som sa ich dnes pokúsila zachrániť, dať im poslednú šancu na život. Použila som na to prostriedok, po ktorom siaham vždy, keď sa neviem zbaviť nejakej škvrny- odlakovač, ktorý aj teraz fungoval.

( S tým som vlastne počítala, skôr som sa bála toho, že si tým štetce zničím)

Skúsila som to najskôr na nejakých starších, ktoré na tom neboli až tak strašne. ( rozumej- ešte sa dalo rozoznať, že ten štetec kedysi mal štetiny) Dopadlo to nad očakávania, tak som niektoré odfotila, aby ste mali predstavu.

Predtým
 Veľkosť 20
Tento na tom nebol až tak príšerne, ale štetiny mal zlepené dokopy, takže sa s ním už robilo dosť zle. 

Potom

Takto vyzerá po vyčistení. Dopadol asi najlepšie zo všetkých, je naozaj ako nový.

Predtým
Veľkosť 4. 
Asi najťažší prípad, bol úplne celý zlepený farbou, už sa vôbec nedal ohnúť.

Potom
 A takto vyzerá teraz. Myslím, že rozdiel je očividný. 

K samotnej technike čistenia- skúšala som dva spôsoby, najskôr som do odlakovača namáčala vatový tampón a tým drhla štetec, ale potom som si radšej naliala trošku odlakovača do nádobky a rovno v ňom vypláchla štetce. Je to rýchlejšie a farba šla krásne dolu, akurát som minula trochu viac odlakovača. Najskôr som sa bála, či sa mi štetce nezničia, nevypadajú alebo sa nerozstrapkajú, ale nič z toho sa nekonalo. ( vyčistila som si asi osem štetcov a všetky sú v poriadku- všetky ale majú umelé štetiny, takže neviem, ako zareagujú tie prírodné)  Nakoniec som štetce umyla vo vlažnej vode a dala na ne kondicionér. ( to nebol môj nápad, vraj sa to tak má robiť) 



E.

2 comments:

  1. To budem musieť niekedy skúsiť. Nanešťastie, musím tiež priznať, že sa u mňa nájdu podobné prípady.
    Je jedno aký odlakovač použijem? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myslím, že áno :) ja som použila nejaký random, čo sme mali doma :D

      Delete