Saturday, January 11, 2014

Náhrdelník s chápadlami

Včera sme boli oslavovať narodeniny s kamarátkou, ale večer som mala ešte trochu času, tak som sa rozhodla po druhýkrát zrealizovať, a tentokrát už aj nafotiť, tvorbu náhrdelníka s chobotničími chápadlami.


Moja sesterka mi len tak ukázala obrázok s podobnou fľaštičkou s chápadlami a mňa hneď napadlo, že možno viem, ako by sa možno dali vyrobiť. Nechala som si to ale pre seba, pretože už vtedy som mala v hlave myšlienku, že by to mohol byť dobrý vianočný darček. Späť doma som sa potom pustila do výroby.
Darček mal úspech a ja som sa rozhodla, že rovnaký náhrdelník vyrobím aj sebe. A vám ukážem, ako na to.


Čo budete potrebovať:


1. Hlavná je lepiaca pištoľ
2. Akrylové farby
3. Štetce
4. Niečo, na čo budete lepidlo "navíjať"- nejakú rúčku napríklad štetca, špajdľu, okrúhlu ceruzku. Najskôr som používala rúčku od pierka na tuš, ale nakoniec sa mi lepšie overil obyčajný štetec ( radšej by ale nemal byť natretý farbou, iba nalakovaný, pretože farba sa potom olupuje spolu s chápadlom)
5. Gumenú rukavicu- tú by som odporúčala používať vždy, keď robíte s tavnou pištoľou ( ak ste zemiak ako ja) lebo to lepidla je teda fakt horúce ( dobrý tip- neodporúčam si ho kvapnúť na nohu, ostane vám jazva)
6. Nakoniec potrebujeme niečo, čím vytvarujeme "prísavky"


 Malo by to mať nejaký takýto tvar. Ja som na to použila pomôcku na manikúru z Avonu, ktorá sa na to hodila úplne ideálne. 
7. A napokon malú fľaštičku. Tá moja je od sesterky, vyhrala kedysi giveaway a dostala ozdoby na nechty, ktoré boli práve v takýchto malých fľaštičkách. 

Tak, ak už máte všetko, čo potrebujete, môžeme sa pustiť do výroby. Najskôr pochopiteľne vyprázdnime fľaštičku...
... ružové flitre pravdepodobne zahodíme, čo už s nimi. 
Nahrejeme si tavnú pištoľ, trochu lepidla vytlačíme na rúčku štetca ( alebo čo už máme pripravené na tento účel) a prstom ( v rukavici!!!) lepidlo opatrne "potiahneme" okolo rúčky tak, aby vytvorilo tvar jemne stočeného chápadla- asi takto:



Necháme vyschnúť na nejakých desať minút. Ak ho dáme dolu nie celkom zaschnuté, ľahko sa deformuje. Odporúčam radšej spraviť viac chápadiel, ako budete potrebovať, pretože nie všetky sa vám asi podarí odmotať bez toho, že by sa roztrhli, natiahli atď. 
Keď lepidlo zaschne, opatrne ho teda stiahneme z rúčky. Výsledok by mal vyzerať nejak takto:


Teraz príde na rad výroba "prísaviek". Vezmeme si tú vec na nechty z avonu, dáme na ňu trochu lepidla (priamo z tavnej pištole, potrebujeme, aby bolo čo najhorúcejšie) a pritlačíme na plochú stranu chápadla.(na tú, ktorou bolo predtým prilepené na rúčke.) Musíme pracovať rýchlo, pretože lepidlo v takom malom množstve rýchlo schne. Zrejme sa vám nepodarí prísavku prilepiť hneď na prvýkrát, ale napokon predsa len bude držať, uvidíte.


Keď máme prísavky na chápadle, ( a držia) môžeme ho namaľovať akrylovou farbou. 


Takto vyzerajú chápadlá namaľované jednou vrstvou farby. Je na vás, či ich necháte takto, alebo ešte pridáte jemné tieňovanie, aby vyzerali reálnejšie a prísavky boli viditeľnejšie. V takom prípade výsledok vyzerá nejak takto. 


Chápadla stačí už len strčiť do fľaštičky a zavesiť na retiazku.  



E.


2 comments:

  1. Wow, tak to by mi teda nenapadlo. A skvele prevedené =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem :)) Myslím, že na živo to vyzerá lepšie ako na fotkách, predsa len je to maličké a človek si až tak nevšimne niektoré tie nedokonalé detaily :D

      E.

      Delete